2014. augusztus 24., vasárnap

45. fejezet "Örülök minden apróságnak"

☕️☕️☕️


- Van valami elképzelésed, vagy dobjak fel én ötleteket? – Becca nem éppen úgy fogta fel a shoppingolást, mint ahogy én elképzeltem.

Elég régóta üldögéltünk már a jeges kávénk felett és beszélgettünk mindenféléről. Amikor azt mondta menjünk shoppingolni, azt hittem hogy valami őrült bevásárló körútra indulunk, de nagyot tévedtem . Merem megkockáztatni, hogy csak a nagybácsijának mondta direkt ezt, de az már nem az én dolgom. Egy sarki kávézóban húzódtunk meg az egyik legtávolabbi sarokba, az ajtótól és az ablakoktól, talán éppen ezért éreztem azt a bizonyos kellemetlenséget, mikor a pincér érdekes arckifejezéssel jelent meg előttünk. Mindegy is, lényegében az elég furcsa hogy csak most jött fel a „zene” téma. Eddig beszélgettünk Párizsról, arról hogy mennyire kényelmetlenek manapság a turné buszok- mondjuk szerintem egyáltalán nem- és hogy természetes szőke e a hajam vagy csak jó a fodrászom -(?)- .

- Az igazat megvallva, semmiképpen nem szeretnék egy újabb szerelmes számot írni. – régóta gondolkoztam már ezen és annyira unom már, hogy mindegyik sztár száma arról szól 90%- ban, hogy : jajj szakítottunk -vagy; jajj de boldog vagyok a szerelemtől.

- Ez egy Szép gondolat. – elgondolkodva beleivott kávéjába majd figyeltem, ahogy sietve táskája után kap és kihalász belőle egy füzetet és egy ceruzát. – Akkor miről szeretnél írni?

Láttam egy kis gúnyos mosolyt az arcán, de jogosnak éreztem. Még én is nevetségesnek éreztem kicsit magam. Éreztem, hogy kezd kiszáradni a szám egy kicsit, a kávé viszont olyan émelyítően édesre sikeredett mikor ízesítettem hogy képtelen voltam 2 kortynál többet inni belőle.

- Miről lehet írni ezen kívül? – félve néztem fel rá,mire csak egy szemforgatást kaptam. Fantasztikus. Egyre szánalmasabbnak éreztem magam.

- Hitről, Álmokról, utazásról … soroljak még? – sóhajtva, láttam, hogy az arcvonalai megváltoznak, és kevésbé lekezelő hang ütötte meg a fülemet is. – Figyelj… ki az -vagy mi az, ami éltet, ami feltölt, ami eltereli a figyelmedet, jobb kedvre derít, vagy éppen segít levezetni a feszültségedet?- Ezen a kérdésén nem kellett sokat gondolkoznom.

- A zongora. – mondtam határozottan. Éreztem, hogy szívem gyorsan kezd zakatolni. Izgatott lettem . Úgy éreztem, hogy találtam valamit, amin végre elindulhatok.

- És mit szeretnél most? Mi a következő lépés? – kérdezte könyökére támaszkodva.

- Írni egy dalt egy új zongorán! – ez volt, ami először az eszembe ötlött és én kimondtam , és meg is jelent a fejemben egy dallam.

- Rendben! Akkor mit szólsz ahhoz, ha valami olyasmi lenne hogy …  I could write a song with my new piano… - énekelte én pedig csak vigyorogni tudtam . Ezen az egy soron .

- A dallam pedig… tütü dü düm …. – ujjaimat lenyomtam az asztalon, mintha a zongora billentyűje lenne és ismételgettem ugyan azt. Egyszer csak halk taps jött mellé, amit Becca kreált.

- Ez lesz a kiindulási alap, jó ? – mosolyogva írta le az első sort lapjára. AZ ÉN ZENÉMHEZ! Izgatottságomban és boldogságomban felnevettem.

- Egy sortól ilyen boldog lettél? – kérdezte ő is mosolyogva.

- Mostanában örülök minden apróságnak. – vállat rántva, próbálgattam fejembe tovább játszani a szavakkal, hogy még mit tehetnék hozzá magamból ehhez a vicces dallamhoz.

- Tehát? Ki a srác? –Kérdése rögtön belém  fojtotta jókedvemet.

- Milyen srác? – kérdeztem, mint aki nem tudja mire is megy ki ez a kérdés.

- Ne játszd a hülyét! – rázta meg sóhajtva fejét és állát megtámasztva kezeivel közelebb hajolt. – Aki miatt egyszerre vagy szomorú és boldog is. – telitalálat volt.

- Ami azt illeti , nem lényeges… - mit mondhattam volna? Én magam sem tudtam mi van most.

- Egy pasi mindig lényeges egy lány életében. – hihetetlen hogy 2 évvel fiatalabb nálam . Mintha a nagymamám mondatait hallottam volna . – Meghatározó, fix pont, aki miatt utat változtatsz és teljesen meg is változol.

- Aki bánt, összetör és mégis a legnagyobb támaszom az életben? – kérdeztem helyeselve, ő pedig elmosolyodott rajta, de el kellett keserítenem. – Nem akarok róla beszélni, ha nem baj. – láttam rajta a csalódottságot, éppen ezért folytattam . – Még eléggé emésztem , és nem is tudom igazán mi van. Félre ne értsd! Szívesen mesélnék, csak nem is tudom miről kéne… - Kínosan mosolyodtam el ő pedig egy kis idő után elmosolyodott.

- Majd ha van kedved… - összepréselte száját és megértőn nézett rám, én pedig megkönnyebbültem kicsit. – … de most! – csapta össze tenyerét. - Második sor! … had lássak még egy mosolyt.


Próbáltam komolyan nézni rá de a végén mind a ketten csak elmosolyodtunk és újra próbálgatni kezdtük a szavakat, míg egy egész tűrhető kis dal össze nem jött. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése